Zarejestruj

Projekty »

Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona. Świat wirtualny w technice

:: Projekt PL154 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy I-IV, szkoła podstawowa - klasy V-VI (P5-6), szkoła podstawowa - klasy VII-VIII, szkoła ponadpodstawowa
Forma prezentacji
laboratorium, prezentacja multimedialna
Nauki i sztuki
informatyka techniczna i telekomunikacja
Przedmioty
technologia informacyjna, zajęcia komputerowe
Organizator
Politechnika Lubelska
Wydział Mechaniczny
Autorzy
mgr inż. Daniel Gąska (kierownik),
dr inż. Jakub Szabelski
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2024-09-17 10:00 - 12:00
Wolne miejsca: 20
Edycja zakończona
Wtorek 2024-09-17 12:00 - 14:00
Termin dodatkowy
Wolne miejsca: 2

Miejsce realizacji: Wydział Mechaniczny (701)
Adres: Lublin, ul. Nadbystrzycka 36

Inne projekty w tym miejscu

Przedmiotem prezentacji są nowe technologie wykorzystujące rzeczywistość wirtualną (ang. Virtual Reality) – czyli obraz sztucznej rzeczywistości stworzony przy wykorzystaniu technologii informatycznej. Polega ona na multimedialnym kreowaniu komputerowej wizji przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń. Może ona reprezentować zarówno elementy świata realnego (symulacje komputerowe), jak i zupełnie fikcyjnego. W ramach prezentacji przybliżona zostanie również technologia rzeczywistości rozszerzonej (ang. Augmented Reality), która łączy świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Zazwyczaj wykorzystuje się obraz z kamery, na który nałożona jest, generowana w czasie rzeczywistym, grafika 3D.

  • Foto