Zarejestruj

Projekty »

Stres szkolny - bagatelizoawne cierpienie dzieci

:: Projekt UM (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VIII
Forma prezentacji
prezentacja multimedialna
Nauki i sztuki
nauki medyczne, nauki o zdrowiu
Przedmioty
biologia
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Wydział Nauk o Zdrowiu
Autorzy
dr Mariola Kicia (kierownik),
dr hab., prof. uczelni Grażyna Iwanowicz-Palus, dr Grażyna Stadnicka
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Poniedziałek 2022-09-12 11:00 - 12:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Collegium Maximum (115)
Adres: Lublin, ul. Stanisława Staszica 4/6

Inne projekty w tym miejscu

Stres szkolny to coraz powszechniejsze zjawisko. Dotyka dzieci w różnym wieku i przybiera różne formy. Dzieci mogą zmagać się z silnym stresem, związanym z nową szkołą, nową klasą, sprawdzianami, odpowiedziami ustnymi, konfrontacją z różnymi nauczycielami.  Wiadomo powszechnie, że stres niezauważony w porę i nieleczony może doprowadzić do zaburzeń w funkcjonowaniu psychospołecznym oraz rozwoju niebezpiecznych chorób o podłożu psychosomatycznym, izolacji a nawet myśli samobójczych. Zadaniem nauczycieli, rodziny i rówieśników jest obserwacja i okazywanie wsparcia uczniom dotkniętym stresem a także wskazywanie możliwych rozwiązań obniżania niepożądanego napięcia. Sport, relaksacja, muzykoterapia rozwijanie hobby i wzmacnianie zainteresowań to tylko kilka sposobów walki ze stresem szkolnym.