Projekty »
Suplementy diety – zdrowie w pigułce czy sztuka marketingu?
:: Projekt UM (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.) |
Idź do prezentacji on-line |
Rynek suplementów diety w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. W ubiegłym roku Polacy wydali prawie 8 miliardów złotych na suplementy diety. Krzykliwe reklamy w mediach promują suplementy diety, przedstawiając je, jako remedium na różne dolegliwości. W sklepach i aptekach dostępna jest szeroka gama suplementów diety począwszy od preparatów odchudzających i wspomagających odporność, aż do tych zapewniających szeroko pojęte zdrowie i urodę. Pacjenci zmagający się z chorobą lub osoby pragnące cieszyć się zdrowiem przez długie lata, bezkrytycznie i bez konsultacji z lekarzem sięgają po suplementy diety, ulegając ich atutom prezentowanych w reklamach. Niewiele osób zadaje sobie pytanie czy i kiedy suplementacja diety jest tak naprawdę konieczna.
Przeciętny pacjent nie odróżnia leku – właściwego preparatu leczniczego od suplementu diety. Nie jest również świadomy zagrożeń wynikających ze stosowania wielu różnych suplementów diety lub łączenia suplementów diety z lekami. Suplementowanie diety jest coraz częściej stosowane przez zdrowe dzieci i młodzież bez porozumienia z lekarzem.
W czasie interaktywnej prezentacji omówimy fakty i mity na temat stosowania suplementów diety przez dzieci. Odpowiemy na pytania, kiedy i czy w ogóle wskazane jest ich zażywanie. Przedstawimy zagrożenia związane z przyjmowaniem niepotrzebnych suplementów oraz alternatywne, racjonalne, działania w stosunku do suplementów diety.