Zarejestruj

Projekty »

Świat Metaversum – czyli nowy Internet

:: Projekt U309 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa, studenci
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo, z innymi niepełnosprawnościami
Forma prezentacji
dyskusja, prezentacja multimedialna
Nauki i sztuki
informatyka, informatyka techniczna i telekomunikacja, nauki o komunikacji społecznej i mediach
Przedmioty
edukacja medialna, technologia informacyjna, zajęcia komputerowe
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Filologiczny
Autor
dr hab., prof. uczelni Andrzej Radomski
Początek
Poniedziałek 2023-09-18 12:00
Edycja zakończona

Miejsce realizacji: Wydział Filologiczny i Wydział Historii i Archeologii (Sala Obrad Rady Wydziału)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 4a

Inne projekty w tym miejscu

Metaverse (um){page}{page} to koncepcja wirtualnego świata, do którego użytkownicy mogą wchodzić  i eksplorować go za pośrednictwem avatarów. Jest to rozszerzenie i nowy wymiar internetu, który łączy rzeczywistość wirtualną z rzeczywistością fizyczną, tworząc jednocześnie nowe możliwości interakcji społecznych, handlu, rozrywki, nauki, edukacji i innych praktyk. Termin „metaverse” został spopularyzowany dzięki powieści „Snow Crash” autorstwa Neala Stephensona, opublikowanej w 1992 roku. Od tamtego czasu idea ta zyskała na znaczeniu, szczególnie w kontekście rozwoju technologii wirtualnej rzeczywistości, rozszerzonej rzeczywistości, sztucznej inteligencji i blockchain. W szczególności, Metaverse oferuje interaktywne i trójwymiarowe przestrzenie, które użytkownicy mogą eksplorować za pomocą swoich avatarów. Można to porównać do gier wirtualnych, ale w metaverse interakcje są bardziej złożone i otwarte na różnorodne doświadczenia. Metaverse stawia na interakcje społeczne, zarówno między użytkownikami, jak i z wirtualnymi postaciami, botami czy też sztuczną inteligencją. Można się spotkać, rozmawiać, handlować, wspólnie tworzyć wirtualne przedsiębiorstwa, obiekty, projekty artystyczne, naukowe czy edukacyjne.

W wykładzie i towarzyszącej jej prezentacji zostaną ukazane:

1. Powstanie i rozwój idei metaverse.

2. Cechy charakterystyczne tego świata.

3. Zasady działania.

4. Zestawy umożliwiające wejście do tego nowego Internetu i poruszanie się w nim.

5. Narzędzia, metody i kompetencje niezbędne do kreowania wirtualnych światów.

6. Przykłady projektów i aplikacji funkcjonujących w świecie metaversum.

- - - - - - - - - 

Źródło zdjęcia: Tumisu z Pixabay.

  • Foto