Zarejestruj

Projekty »

The future is in your hands. Wynalazki i lekcja historii w 2030 r.

:: Projekt U (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy I-IV, szkoła podstawowa - klasy V-VIII, szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8)
Dla niepełnosprawnych
niedowidzących, niedosłyszących, niepełnosprawnych ruchowo, z innymi niepełnosprawnościami
Forma prezentacji
dyskusja, konkurs, pokaz, warsztat
Przedmioty
historia, historia i społeczeństwo, technologia informacyjna, wiedza o kulturze
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Historii i Archeologii
Autorzy
dr hab. Ewa Solska (kierownik),
mgr Paulina Litka
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Piątek 2021-09-24 11:00 - 13:00
Wolne miejsca: 25

Miejsce realizacji: Wydział Filologiczny i Wydział Historii i Archeologii (301 NH)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 4a

Inne projekty w tym miejscu

Ucząc się historii odkrywasz różne postaci, wydarzenia, miejsca, obiekty; poznajesz to, co nazywamy przeszłością. Możesz przeczytać o wynalazkach, które zmieniły świat. Postęp technologiczny stawia człowieka przed nowymi zadaniami. Nie musisz dzisiaj zapisywać notatek na kartkach – możesz do tego wykorzystać smartfon albo tablet. Nie potrzebujesz też konsoli do gry, bowiem wirtualny świat zobaczysz zakładając Gogle VR. Z kolei śmieci wyrzuci za Ciebie czworonożny robot Big Dog, firmy projektowej Boston Dynamics.

Stań się kreatorem własnej przyszłości. Zaprojektuj osobiste Laboratorium Historyczne, w którym Ty zdecydujesz, w jaki sposób wiedza historyczna i nauka historii powinna być przekazywana kolejnym pokoleniom. Odkryj w sobie „Wynalazcę roku 2030”. Co, według Ciebie, potrzebne jest społeczeństwu w niedalekiej przyszłości? Jak postrzegasz naukę w szkole? Być może za kilkanaście lat Twoja lekcja historii będzie „odbywała się” w wirtualnej rzeczywistości, np. w gabinecie Marszałka Józefa Piłsudskiego, w którym zobaczysz jego osobiste przedmioty i… samego Marszałka.

Cel projektu:

Proponowany projekt polega na próbie przedstawienia przez Uczestników ich własnej wizji przyszłości, w tym nauki historii w 2030 roku. Każdy z Uczestników powinien odpowiedzieć na dwa pytania:

  1. Co, według Ciebie jest potrzebne ludziom w niedalekiej przyszłości (np. jakie wynalazki, itd.)?
  2. W jaki sposób chciałbyś się uczyć historii (np. czy wirtualna lekcja historii byłaby dla Ciebie atrakcyjna)?

Następnie, zadaniem Uczestnika będzie przedstawienie odpowiedzi w dowolnej formie (może to być np. prezentacja multimedialna, plakat, ulotka, wiersz, piosenka, praca plastyczna itp.). W związku z sytuacją epidemiczną, praca powinna być wykonana w domu lub w szkole, natomiast w dniu, w którym przewidziany jest niniejszy projekt, zadaniem Uczestników będzie dostarczenie swoich prac i krótkie ich zaprezentowanie przed Organizatorem. Warsztat będzie wówczas połączony z dyskusją, w formie tradycyjnej przy zachowaniu obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Najlepsze prace Uczestników zostaną nagrodzone, przewidziane są również wyróżnienia. Dla wszystkich uczestników przygotujemy drobne upominki. Wydarzenie skierowane jest do Uczniów szkół podstawowych.

Harmonogram przedsięwzięcia:

Część praktyczna: stworzenie pracy w wybranej przez siebie formie w domu / szkole przez każdego Uczestnika.

Część prezentacyjna / warsztatowa: każda praca musi być kolejno dostarczona i zaprezentowana przez Twórcę. Ta część obejmuje dyskusję z Uczestnikami oraz prezentację m.in. wybranych materiałów audiowizualnych związanych z projektem.

Organizator: Koło Metodologiczne Historyków UMCS.

 

 

  • Foto