Zarejestruj

Projekty »

W ogrodzie przysłów

:: Projekt K (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VI (P5-6), szkoła podstawowa - klasy V-VIII, szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo, z innymi niepełnosprawnościami
Forma prezentacji
piknik naukowy - stoisko
Nauki i sztuki
historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o komunikacji społecznej i mediach
Przedmioty
edukacja medialna, język polski, wiedza o kulturze
Organizator
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wydział Nauk Humanistycznych
Autor
dr Monika Szabłowska-Zaremba
Początek
Niedziela 2022-09-11 10:00
Edycja zakończona

Miejsce realizacji: Lubelski Piknik Naukowy (stoisko piknikowe)
Adres: Lublin, ul. Dworcowa 11

Inne projekty w tym miejscu

Celem gry planszowej jest utrwalenie znanych przysłów polskich, a także przywołanie tych mnie znanych i opowiedzenie powstania ich genezy. Wraz z rozwojem kultury, języka niestety czasem zapominamy skąd dane przysłowie pochodzi, co oznaczało kiedyś, a jak dziś je rozumiemy. Grywalizacja jest dobrą metodą aktywizującą zarówno młodych, jak i dojrzałych uczestników gry edukacyjnej. Jej uczestnicy wykażą się swoją wiedzą, ale poprzez zabawę wiedzę też zdobędą.

Przykładem mogą być takie oto przysłowia: "Bez pracy nie ma kołaczy" (co oznacza kołacz? i dlaczego właśnie on został wybrany), "Dlatego dwie uszy, jeden język dano, iżby mniej mówiono, a więcej słuchano" (dwie uszy? a cóż to  za forma?) czy "Nie udawaj Greka" (dlaczego Greka a nie Egipcjanina)?

  • Foto