Zarejestruj

Projekty »

Wirtualne obrabiarki - symulator jak gra komputerowa (zabawa i nauka)

:: Projekt PL157 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa, studenci, rodzice, dziadek i babcia
Forma prezentacji
pokaz, prezentacja multimedialna, wykład
Nauki i sztuki
inżynieria mechaniczna
Przedmioty
matematyka, technika, technologia informacyjna, zajęcia komputerowe, zajęcia techniczne
Organizator
Politechnika Lubelska
Wydział Mechaniczny
Autorzy
dr inż. Ireneusz Zagórski (kierownik),
mgr inż. Jarosław Korpysa, dr inż. Paweł Piesko
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Poniedziałek 2023-09-18 10:00 - 11:00
Wolne miejsca: 8

Miejsce realizacji: Wydział Mechaniczny (A2)
Adres: Lublin, ul. Nadbystrzycka 36

Inne projekty w tym miejscu

W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prace konstruktorów i technologów bez komputerów i specjalistycznego oprogramowania. Są wykorzystywane
na wszystkich szczeblach projektowania i wytwarzania. Z jednej strony ułatwiają i przyśpieszają te procesy, a z drugiej pozytywnie wpływają na efekt końcowy
wyrobu. Obecnie istnieje cała gama programów komputerowych wspomagających pracę inżynierów [2].
W związku z powyższym istotne jest nauczanie z wykorzystaniem technologii wirtualnych. Ważne jest zastosowanie ich jako narzędzi w procesie
dydaktycznym. Pozwoli to na przygotowanie młodych ludzi do aktywnego wykorzystywania ich m.in. do rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich.
Wprowadzenie tych programów w dydaktyce dodatkowo umożliwia kształcenie poprzez aktywne stosowanie takich narzędzi i prowadzenie przez wykładowców
autorskich zajęć nie tylko z wykorzystaniem tablicy i kredy. Programy te mogą być nauczane w szkole średniej, zawodowej a także na studiach wyższych [2].
Nierozerwalnie z procesem wytwarzania związane są nowoczesne, często sterowane numerycznie maszyny obróbkowe. Centra obróbkowe frezarskie oraz
tokarskie są podstawowymi maszynami wielu przedsiębiorstw szeroko rozumianej branży maszynowej, np. motoryzacyjnej czy lotniczej. Dlatego też coraz
większego znaczenia w kształceniu akademickim nabierają formy pozwalające na wizualizację obróbki, symulacje zarówno procesu skrawania jak i wirtualnego
wytwarzania oraz symulatory wirtualnych maszyn obróbkowych. Jednym z przykładów takich obrabiarek są Wirtualne Maszyny Siemens (Wirtual Workshop)
pozwalające na zapoznanie się z budową, konfiguracją maszyn, podstawowymi funkcjami sterowania oraz podstawami CNC [1].
Przedstawione multimedialne oprogramowanie szkoleniowe Wirtual Workshop, dostępne jest w formie pojedynczych licencji dla komputerów klasy PC.
Oprogramowanie to przeznaczone jest do samodzielnej nauki w formie CBT (Computer Based Training). Pozwala ono na opanowanie podstaw budowy maszyn
sterowanych numerycznie oraz technologii CNC. Ponadto oprogramowanie umożliwia pracę na maszynie oraz programowanie technologiczne [1].
Źródło:
[1] Virtual machines in education – CNC milling machine with sinumerik 840D control system / I. Zagórski, M. Barszcz // Advances in Science and Technology
Research Journal.- 2014, vol. 8, nr 24, s. 32-37
[2] The use of computer algebra systems in the teaching process / M. Paszeczko, M. Barszcz, I. Zagórski // Advances in Science and Technology Research
Journal.- 2014, vol. 8, nr 24, s. 38-43

  • Foto
  • Foto
  • Foto
  • Foto
  • Foto