Zarejestruj

Projekty »

Znak towarowy jako podstawowy składnik majątku przedsiębiorstwa

Projekt realizowany w trybie zdalnym (ONLINE)
:: Projekt U381 (Szczegóły)
Adresaci
studenci, przedsiębiorca, samorządowiec, pracownik innej uczelni
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo, z innymi niepełnosprawnościami
Forma prezentacji
wykład
Nauki i sztuki
nauki prawne
Przedmioty
podstawy przedsiębiorczości, wiedza o społeczeństwie
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Prawa i Administracji
Autorzy
mgr Tomasz Drab (kierownik),
dr Jarosław Dudzik
Początek
Czwartek 2023-09-21 17:00
Edycja zakończona
Idź do prezentacji on-line

Znaki towarowe mają bardzo duże znaczenie w gospodarce rynkowej. Stanowią  cenny składnik majątku przedsiębiorstwa oraz podstawowy element promocji produkowanych towarów lub świadczonych usług. Znaki towarowe, wskazując na komercyjne pochodzenie towarów lub usług, ułatwiają konsumentom ich wyszukanie, stanowiąc najskuteczniejszy instrument zdobycia i zachowania klienteli. 

Celem projektu jest przybliżenie słuchaczom problematyki znaków towarowych przez wskazanie przede wszystkim:

  • czym są znaki towarowe, 
  • jaka rolę odgrywają we współczesnej gospodarce rynkowej, 
  • jakie korzyści przynosi przedsiębiorcom rejestracja znaków towarowych oraz jakie znaczenie mają dla konsumentów,
  • jakie oznaczenia mogą zostać zarejestrowane jako znaki towarowe, a jakich nie powinno się zgłaszać do rejestracji, 
  • jak wygląda procedura rejestracji znaku towarowego oraz jak utrzymać prawo do znaku towarowego,
  • kiedy prawo do znaku towarowego może zostać naruszone oraz jakie są tego konsekwencje. 

Wystąpienie zostanie zobrazowane licznymi przykładami zaczerpniętymi z praktyki.

- - - - - - - - - 

Źródło zdjęcia: DWilliam z Pixabay.

  • Foto